Cat costa sa deschizi un barber shop?

cat costa deschiderea unui barber shop

Cat costa sa deschizi un barber shop?

Esti atras de industria de barber si te gandesti tot mai des sa devii frizer? Sau poate profesezi deja aceasta indragita meserie si iti doresti sa fi pe cont propriu? Esti atras de aceasta industrie a frumusetii si iti doresti sa activezi in domeniu? Atunci cu siguranta te intrebi cat costa sa deschizi un barber shop.

Industria frizeriei continua sa creasca, cu tot mai multe barber shop-uri care se deschid si cu siguranta este o industrie interesanta în care să fii implicat! Există o vorba cu care multi oameni sunt familiarizati si spune ceva de genul acesta: „daca iti iubesti meseria, nu va trebui sa mai lucrezi o alta zi în viata ta”. Stim ca multi frizeri ar fi de acord cu aceasta afirmatie si ar putea enumera multe motive pentru care îsi iubesc meseria.

Insa cel mai important aspect este sa iti urmezi visul si daca acesta este sa iti deschizi un barber store, nu intarzia sa ti-l indeplinesti.

Alegerea meseriei de frizer prezinta multe oportunitati si avantaje pe care s-ar putea să nu le fi luat în considerare pana acum…Industria de beauty este calea catre o lume plina de stralucire, mereu in lumina reflectoarelor.

Realitatea este ca toti ne dorim sa aratam bine, sa avem un aspect ingrijit, iar asta presupune vizite constante la salonul de infrumusetare sau barber shop.

Este normal sa existe retineri, indoieli, ingrijorari si temeri atunci cand doresti sa deshizi un barber shop deoarece investesti atat timp cat si bani in acest aspect.

Poate ca teama cea mai mare este aceea de a te dedica acestui proiect, de a face investitia intrun barber shop si acesta sa nu aibe succesul visat. Tocmai din acest motiv sunt mai multe aspecte care ar trebui luate in considerare inainte de a pleca la drum.

Meseria de frizer porneste din pasiune si presupune implicare si dedicare. Participarea la diferite cursuri si seminarii in vederea specializarii sunt esentiale pentru a fi la curent cu tehnicile si ultimele tendinte in ceea ce priveste atat tunsul la barbati cat si barbieritul barbatilor. Desigur, acestea presupun costuri care ar trebui luate in considerare, si nu uita, a investi in tine sau in angajatii tai aduce un plus valoare barber shop-ului tau. Afla noutatile si ramai in tendinte si surprinde-ti clientii cu tusori fresh.

Ofera intotdeauna servicii de inalta calitate, acestea il vor face cu siguranta pe client sa revina. Creaza un ambient relaxant, fi atent la nevoile clientului, depaseste-i asteptarile.

Cu siguranta au existat foarte multe intrebari in momentul in care ai inceput sa te gandesti sa iti deschizi un barber store. Esti oare pregatit sa faci acest pas, cum sa procedezi, de ce anume ai avea nevoie si cel mai important cat costa sa deschizi un barber shop? Si lista poate continua…

Dar care ar fi pasii necesari pentru a deschide un barber shop?

Pasul 1. FORMAREA UNEI ENTITATI JURIDICE

formarea unei entitati juridice

Oricare ar fi domeniul in care ti-ai dori sa activezi pe teritoriul Romaniei trebuie sa ai in vedere faptul ca, pentru a putea demara o afacere si a functiona, trebuie sa ai o forma juridica. Acest lucru este absolut necesar, tinand cont de faptul ca vei incasa bani si va trebui sa emiti bon fiscal si factura.

In acest caz putem vorbi fie de Societate cu Raspundere Limitata (SRL), fie de Persoana Fizica Autorizata (PFA).

Ceea ce este foarte important de mentionat inca de la inceput este faptul ca, constituirea unei societati, fie ca vorbim de SRL ori de PFA, presupune un consum mare de timp, fiind un process destul de anevoios, plin de birocratie.

Pentru a scapa insa de toata aceasta alergatura poti apela la o firma specializata case se va ocupa de documentatie. Evident, va presupune niste costuri suplimentare, insa tu iti vei putea canalize energia catre alte elemente importante legate de salonul tau.

Revenind la forma de organizare si daca ne referim strict la costuri, atunci PFA-ul este pe departe castigator: costul de infiintare este mult mai mic, costuri de administrare mai mici, nu necesita angajarea unui contabil si poti utiliza imediat banii pe care ii incasezi.

Dupa ce hotarasti asupra formei legale, pasul urmator este sa alegi un cod din Clasificarea Activitatilor din Economia Nationala (CAEN) care iti va da dreptul sa practici doar activitatea la care doresti sa fi incadrat.

Astfel, pentru saloanele de infrumusetare si barber shop vei alege codul CAEN 9602 – Coafura si alte activitati de infrumusetare.

Acest cod include:

  • activitati de spalare a parului, aranjare si tuns, coafat, vopsit, nuantat, ondulat, indreptat si activitati similare, pentru barbati si femei
  • barbierit si aranjarea barbii
  • masaj facial, manichiura si pedichiura, machiaj

Dupa ce ai parcurs acesti pasi, trebuie sa mergi la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) si sa soliciti eliberarea unui Certificat Constatator. Costul acestuia este aproximativ 1000 lei in acest moment. Daca apelezi la o firma specializata va trebui sa iei in calcul si onorariul firmei, ceea ce va presupune un cost suplimentar.

Pasul 2. DEFINIREA BRAND-ULUI

definirea brandului

Cand te gandesti la lucrurile care fac salonul tau sa se deosebeasca de alte saloane din zona, ai enumera brandul tau printre ele? Un brand puternic atrage clienti, este memorabil, si inspira clientii in a reveni si a fi loiali.

Fie ca esti un frizer cu experienta, fie ca esti la inceput de drum, barber shop-ul tau va trebui sa aiba un brand puternic care sa aiba prezenta, autenticitate, unicitate.

Daca nu esti o persoana creativa, poti apela oricand la sfatul unui expert, chiar daca presupune un cost in plus, este o investitie care merita facuta.

Pasul 3. ALEGEREA LOCATIEI

locatia salonului

Exista multi factori de luat în considerare atunci cand alegi sa deschizi un salon in o anumita locație:

  • Vizibilitatea salonul tau. Ai in vedere ca barber shopul tau sa fie usor de gasit. Alege o locatie stradala, cu trafic, astfel incat sa fi usor de observat. Evident, inchirierea unui spatiu cu o pozitionare centrala aduce dupa sine costuri mai mari cu chiria. Aceasta este insa o investitie ce va aduce multe beneficii pentru salonul tau. Daca esti proprietarul unui astfel de spatiu, atunci ai scapat de aceasta grija. Investeste intro reclama luminoasa, astfel incat te vei face observat cu mai multa usurinta. Cu cat salonul este mai vizibil, cu atat mai bine.
  • Asigura-te ca in zona respectiva exista clientela. Prezenta concurentei in zona sau lipsa ei, este un indiciu relevant in legatura cu acest aspect.
  • Studiaza concurenta din zona. Este de la sine inteles ca, cu cat ai mai multa concurenta, cu atat va fi mai greu sa ai succes. Cercetati concurenta în zona în care doriti sa va deschideti salonul, astfel încat acel numar de saloane să nu fie prea dens în comparatie cu numarul de locuitori de acolo.
  • Gaseste o locatie aproape de alte afaceri relevante. Afacerile relevante aduc cu ele clienti, ceea ce putem traduce in trafic pietonal. Astfel iti va creste vizibilitatea si odata cu ea si numarul de clienti.
    In plus, amplasarea in proximitatea marilor firme, a sediilor de birouri, a multinationalelor, este un aspect ce trebuie luat in calcul. Astfel iti va creste vizibilitatea si odata cu ea si numarul de clienti.
  • Luati in considerare dimensiunea salonului. Cu siguranta v-ati gandit ce servicii doriti sa oferiti in frizeria dumneavoastra. Ati estimat si numarul de posturi de lucru si numarul de angajati? Inainte de a cauta un spatiu potrivit in care sa deschideti un barber shop va trebui sa stiti care este dimensiunea spatiului de care aveti nevoie tinand cont de cele mentionate mai sus. Ceea ce va trebui sa luati in calcul este ca dimensiunea salonului va influenta proportional costurile cu chiria, intretinerea, utilitatile, salariile etc
  • Costul amenajarii unui salon. In momentul in care alegeti o locatie in care sa deschideti salonul, trebuie sa luati in calcul anumite cheltuieli ce ar fi necesare inainte de amenajarea lui propriu zisa. Ne referim aici la necesitatea de a zugravi, pune gresie/parchet, tapet etc. Acestea sunt cheltuieli ce trebuie luate in calcul, astfel incat bugetul alocat amenajarii sa poata fi respectat. Despre costul amenajarii propriu zise a salonului vom discuta in cele ce urmeaza.

Pasul 4. ALEGEREA MOBILIERULUI SI A ELEMENTELOR DECORATIVE

alegerea mobilierului

Începerea unei noi afaceri poate fi dificilă, deoarece prima parte a călătoriei are totul de-a face cu finanțele tale. De aceea, trebuie să decizi chiar de la inceput care este suma de bani de care dispui si pe care o poti investi in deschiderea unui barber shop.

Inainte de a face orice pas spre a deschide un barber shop aminteste-ti sa ai in vedere faptul ca ne aflam intro perioada foarte dinamica a industriei de beauty, iar numarul saloanelor de infrumusetare si a barber store-urilor sunt intro continua crestere. Ceea ce inseamna ca trebuie sa te diferentiezi de concurenta atat prin calitatea serviciilor cat si prin mobilierul ales pentru salonul tau.

De asemenea, vremurile cand barbatii mergeau la frizerie pentru un simplu tuns sunt de mult apuse iar alegerea unui barber shop nu mai este pur intamplatoare. Atat design-ul exterior al salonului cat si cel interior joaca un rol important.

Clientul cauta o locatie care sa ii ofere o experienta relaxanta atat din punct de vedere al serviciilor oferite cat si al confortului. Iar un barber shop mobilat si decorat cu stil va fi mereu castigator.

Inainte de a alege mobilierul pentru barber shop-ul tau va trebui sa te gandesti cat esti dispus sa investesti, de cati bani cash dispui si eventual, in cazul in care nu ai suficienti bani, sa iei in considerare si alte optiuni de finantare. Spre exemplu, pentru a veni in ajutorul tau, de la noi poti cumpara mobilierul pentru barber-store in 12 rate fara dobanda.

Mobilarea unei frizerii nu este deloc ieftina. Alegerea mobilierului si a elementelor de decor presupun niste investitii importante, insa esentiale in a te face remarcat.

Daca te gandesti sa deschizi un barber store de dimensiuni mari si sa faci economie comparand mobilier second hand pentru salon, nu este cea mai buna idee. Este foarte important ca spatiul sa arate impecabil, mobilierul sa fie in trend, astfel incat sa incante vizual.

Pentru a achizitiona mobilierul la un pret bun este recomandat sa il cumperi de la distribuitori directi. De asemenea, poti beneficia si de reduceri de pret la mobilier daca este vorba de o comanda cu o valoare peste un anumit prag.

Opteaza pentru un brand cu traditie, astfel incat vei avea garantia calitatii produselor de mobilier. Fi atent si la perioada de garantie (noi oferim pana la 5 ani), un termen mai lung poate ridica pretul produselor.

De asemenea, se recomanda a achizitiona tot mobilierul de la acelasi brand, pentru a putea crea un concept al salonului, ceea ce inseamna unicitate si diferentiere fata de alte saloane. Cunoscand acest aspect si pentru ca stim cat de mult conteaza, noi iti oferim consultanta gratuita in alegerea mobilierului, si, mai mult decat atat, echipa de design-eri iti va crea un preview 3D gratuit al salonului tau. Mai exact, iti aratam exact cum va arata viitorul tau barber shop cu mobilierul marca Alpeda ales de tine.

Dar de unde cumperi mobilierul pentru salonul tau? Cum sa alegi din multitudinea de oferte pe care le gasesti la o simpla cautare pe internet? Preturile sunt foarte variate, la fel si modelele de posturi de frizerie si scaune de frizerie. Sa nu mai amintim de accesorii.
In primul rand ar trebui sa pleci de la ideea ca mobilierul pe care îl alegi pentru salon ar trebui sa atraga genul de clienti pe care doresti sa ii impresionezi.

Daca te axezi pe clientii de lux, mobilierul ar trebui sa fie pe masura, asta inseamna automat ca si costurile vor fi mai mari. Clientii cu buget mai mare vor prefera de obicei o atmosfera mai eleganta și mai curata. Pe de altă parte, o atmosfera confortabila, rustica s-ar putea potrivi mai bine cu clientul obisnuit.

Ceea ce te va ajuta sa iei decizia de a cumpara un anumit mobilier pentru barber shop este sa ai posibilitatea de a il vedea. Faptul ca un vanzator de mobilier iti ofera ceasta oportunitate, iti ofera incredere in primul rand. Noi, din dorinta de a oferi posibilitatea unui numar cat mai mare de persoane de a se convinge de calitatea mobilierului Alpeda pe care il vindem, am deschis showroom-uri in Bucuresti, Cluj si Iasi, unde expunem cele mai indragite piese de mobilier.

Spre exemplu, daca vorbim despre un scaun de frizerie, sunt multe aspecte pe care trebuie sa le iei in calcul: calitatea pielii, pompa hidraulica, inclinarea spatarului, stabilitatea, manevrabilitatea pentru frizer si un aspect foarte important, cat va fi de confortabil pentru client. Toate aceste caracteristici si respectiv calitatea, se reflecta direct proportional in pret.

Aloca timp pentru a merge si a vedea aceste piese de mobilier inainte de a lua decizia de cumparare. Este o investitie pe termen lung si de aceasta poate depinde in mare masura succesul tau.

Design-ul general si atmosfera depind în cele din urma de tine, deoarece serviciul este ceea ce contează pentru client în cele din urmă.

Investeste intrun sistem audio de calitate, astfel incat relaxarea sa pluteasca in atmosfera.

Un alt aspect care iti poate afecta bugetul este legat de alte costuri conexe legate de mobilier. Aici ne referim, spre exemplu, la costul cu instalarea mobilierului. Daca ne referim la montarea unui post de frizerie, sau a unei receptii, ideal ar fi ca firma de la care cumperi sa iti poata oferi inclusiv serviciul de montaj, astfel incat vei fi linistit ca totul va arata impecabil si, in plus, scapi de stresul (nu mai amintim de timp pierdut) de a cauta tu o firma specializata in montaj.

Nu uita, prima impresie este foarte importanta iar receptia este primul contact al clientului cu salonul tau. Alege o receptie cu stil, care sa impresioneze clientul.

Spatiul de asteptare este de asemenea un element cheie care trebuie sa fie cat mai relaxant. O canapea de asteptare nu doar confortabila, ci si cu un design special, este o piesa de mobilier cu prezenta obligatorie care va face diferenta.

Stiu, vei spune ca sunt foarte multe elemente de luat in considerare. Ai dreptate. De aceea iti punem la dispozitie un expert care sa te indrume in legatura cu mobilierul pentru barber shop-ul tau, cu decoratiunile, inclusiv cu masini de tuns, masini de contur, foarfeci, briciuri, uscatoare de par, perii, piepteni, etc., atfel incat sa ai tot ceea ce ai nevoie si iti doresti pentru salonul tau.

Stim ca multe persoane se intreaba cat de importante sunt dotarile si decoratiunile unui barber shop pentru a avea succes? Acestea au un foarte mare impact asupra deciziei de a reveni a clientului. Traim intro perioada plina de stres si agitatie in care barbatii cauta intrun barber store un loc in care sa se poata relaxa pe deplin. Iar un salon elegant, in care i se ofere toate serviciile de care are nevoie este locul ideal in care va reveni cu siguranta. Fi pregatit sa oferi serviciile de frizerie exact asa cum clientul si le doreste si fi intotdeauna atent la nevoile sale.

Pasul 5. MARKETING ONLINE SI CLASIC

marketing online si clasic

Deschiderea unui salon nu ii garanteaza succesul. Intro piata atat de dinamica, este mai important ca oricand ca afacerea ta sa se diferentieze fata de concurenta si sa iasa in evidenta.

Indiferent daca sunteti proprietar de frizerie sau aveti un salon de înfrumusetare, a te face cunoscut este primordial. Dar cum comunici cu potentialii tai clienti? Cum te faci cunoscut? Obtinerea de noi clienti este ceva ce isi doreste oricine activeaza in industria frumusetii.

Promoveaza-te on line. Daca iei in considerare sa iti faci un site pentru a te promova, va trebui sa iti spunem de la inceput ca un site presupune costuri lunare care nu sunt de neglijat, mentenanta si actualizarea acestuia presupun investitii constante, asta in cazul in care vei apela la o firma specializata.

Postarile pe site-urile de socializare te pot ajuta, de asemenea in a te face cunoscut, cu multe beneficii pe termen lung, si fara costuri. Ofera continut de calitate si vei avea doar de castigat. Poti opta si pentru reclame platite, vor ajuta la cunoasterea in piata a brand-ului tau.

Marketingul digital devine o tehnica de marketing esentiala pentru oricare dintre industrii sau afaceri, fie ca este la scara mare, medie sau mica.

Canalele clasice de marketing nu sunt la fel de flexibile ca cele digitale. Desigur, ideal ar fi sa folosim cat mai multe canale de promovare la care avem acces.

Marketingul digital este locul în care saloanele si stilistii trebuie, de asemenea, sa investeasca pentru a obține clienti noi. Fără marketing online, concurenta pe piata este dificila, iar modul de promovare si de comunicare cu clientii poate face diferenta. Comercializeaza-ti produsul sau serviciile prin utilizarea internetului sau a marketingului cu aspect vizual. Intotdeauna vizualul atrage.

Promovarea unui salon atat in online cat si in ofline implica costuri constante. Intotdeauna este nevoie de inovatie, de inspiratie si de consecventa. Daca consideri ca activitatea de promovare iti consuma prea mult din timp, iar tu vrei ca eforturile tale sa se canalizeze in alte directii, apeleaza cu incredere la o firma care se ocupa cu acest lucru. Cu siguranta o va face foarte bine contra unui cost.

Promovarea constanta si corecta a salonului iti ofera un potential de crestere ridicat. Fa-te cunoscut prin serviciile de calitate pe care le oferi si cu siguranta vei atrage clienti noi. Potentialul de crestere depinde doar de tine, prin vizibilitatea ta, oricare ar fi modul de promovare pe care il preferi.

Si nu uita,
“Nu renunta la visul tau doar pentru ca va dura ceva timp sa il transformi în realitate. Timpul va curge oricum…” – Earl Nightingale

Earl Nightingale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

0
[]